Nová kampaň Židovského muzea v Praze
27. 4. 2016 Přehled novinek
Židovské muzeum v Praze je evropským unikátem, nejkomplexnější institucí svého druhu: spravuje čtyři historické
synagogy a Obřadní síň s jedinečnými expozicemi, světoznámý Starý židovský hřbitov, vlastní galerii, několik
depozitářů, archiv, knihovnu s multimediálním centrem i restaurátorská pracoviště stejně jako vzdělávací a kulturní
centrum. Zároveň představuje jeden z nejatraktivnějších bodů na kulturní mapě střední Evropy. Procházka po památkách
s nádhernými judaiky v jedinečném areálu pražského
Židovského Města, které je od roku 1992 zapsáno na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO, patří k nejpůsobivějším
zážitkům, jaké hlavní město České republiky nabízí. I proto Židovskému muzeu v Praze, které nabízí i pestré
kulturní a vzdělávací programy, patří mezi českými muzejními institucemi trvale nejvyšší příčky návštěvnosti.
V roce 2015 navštívilo jeho unikátní expozice téměř 630 000 návštěvníků.
Velký zájem o tuto výjimečnou kulturní instituci projevují zahraniční turisté, ale rostoucí měrou přitahuje též
domácí publikum. Nyní se muzeum kromě již ustálené spolupráce se školami rozhodlo spustit kampaň, jejímž cílem
je pozvat do svých prostor nejširší domácí veřejnost.
Prostřednicím tří tiskových motivů kampaň připomíná skutečné příběhy židovských obyvatel z období 2. světové
války, kterým významně pomohli čeští spoluobčané. Snaží se tak poukázat na to, že osudy Čechů a Židů, kteří
zde žijí více než tisíc let, jsou mnohdy významně propojeny. Proto je návštěva Židovského muzea v Praze pro domácí
publikum i setkáním s kulturním dědictvím vlastní země, které stojí za pozornost.
Tiskovou kampaň připravila agentura Young&Rubicam Praha. Motivy nafotil umělecký fotograf Jiří Stach, který v roce
2007 získal za svou fotografickou publikaci Natura Magica cenu Magnesia Litera. Fotografie symbolicky, v typickém “stachovském”
podání, ilustrují dramatické příběhy Židů, kteří v některých případech přežili válku právě díky odvaze
svých českých spoluobčanů. Ručně psaný text doplňující tyto motivy pak vypráví jejich autentický příběh.