„Stylus phantasticus“. Virtuózní instrumentální hudba S. Rossiho a jeho současníků / Verba chordis

Praha

16. 01. 2018 19:00

Maiselova synagoga, Maiselova 10, Praha 1
Vstupné: 230Kč / 150Kč.
 

Koncert barokní hudby souboru Verba chordis houslistky Lenky Torgersen, gambistky Hany Flekové a teorbisty Jana Krejči. Vedle židovského raně barokního skladatele Salamona Rossiho (c. 1570 – 1630) a jeho virtuózních sonát jsou na programu skladby, jejichž autory jsou G. A. Pandolfi Mealli (c. 1630 – c. 1670), J. H. Schmelzer (c. 1620 – 1680), A. Stradella (1639 – 1682), H. I. F. Biber (1644 – 1704), G. Muffat (1653 –1704), A. Kertzinger (1610–1678) nebo A. Piccinini (1566 – c. 1638). Vstupenky na koncert možno zakoupit v předprodeji v Maiselově synagoze, v Informačním a rezervačním centru ŽMP (Maiselova 15, Praha 1), v síti Ticket Art a na webových stránkách ŽMP.



Lenka Torgersen studovala hru na housle na plzeňské konzervatoři a poté na AMU v Praze ve třídě Václava Snítila. Po absolutoriu v roce 1998 se začala intenzivně věnovat hře na barokní housle a v letech 1999–2003 se zdokonalovala na Schole Cantorum Basiliensis pod vedením Chiary Banchini.
Je koncertním mistrem souboru Collegium Marianum, v letech 1999–2012 působila jako koncertní mistr souboru Collegium 1704. Pravidelně spolupracuje s dalšími českými i zahraničními soubory, například La Cetra Barockorchester Basel, Ensemble 415, Freitagsakademie Bern, conSequenza, Ensemble Inégal, Les Traversées Baroques, Orchester der J. S. Bach-Stiftung St. Gallen a Ensemble Tourbillon. Jako komorní hráč i sólistka vystupuje na významných evropských pódiích a festivalech (např. Pražské jaro, Festival d’Ambronay, Festival de Sablé, Festival La Chaise-Dieu, MAfestival Brugge, Festival Oude Muziek Utrecht, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Festival del Camino de Santiago nebo Festival Santander) a spolupracuje s předními osobnostmi staré hudby, jako jsou Chiara Banchini, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Andrea Marcon, Jordi Savall, Andrew Parrott a Attilio Cremonesi.
Nahrává pro renomované světové společnosti jako Harmonia Mundi, Accent, Zig-Zag Territoires a Pan Classics. Jako sólistka se v roce 2010 ve spolupráci se souborem Collegium 1704 podílela na nahrávce instrumentálních děl Antonína Reichenauera, za niž získala ocenění Diapason d’Or. V roce 2013 natočila sólové CD s názvem „Il Violino Boemo“ pro společnost Supraphon, na němž v novodobé premiéře oživila sonáty českých houslových virtuosů 18. století Františka Bendy, Josefa Antonína Gureckého a Františka Jiránka. I tato nahrávka se setkala s nadšeným ohlasem domácí i zahraniční kritiky

 

Hana Fleková studovala hru na violoncello ve třídě prof. Viktora Moučky na pražské konzervatoři a později na Hudební fakultě Akademie múzických umění. Již během studií spolupracovala s Jiřím Stivínem v Collegiu Quolibet. V té době se začal profilovat její zájem o barokní hudbu, také proto část studií strávila v Londýně, kde se věnovala hře na violu da gamba pod vedením prof. Alison Crum. V současné době se zabývá převážně autentickou interpetací hudby barokní, renesanční a také hudby klasicismu. Spolupracuje s předními českými soubory staré hudby, jako např. Musica Florea, Collegium Marianum, Collegium 1704, Capella regia musicalis, Ensemble Inégal atd. S těmito soubory vystupovala na významných evropských festivalech, jako jsou Pražské jaro, Festival de Samblé, Festival d'Ambronay, Dresdner Musikfestspiele atd. V letech 2004 až 2006 se podílela na realizaci unikátního projektu barokní hudby Le Bourgeois Gentilhomme s francouzským ansámblem Le Poeme Harmonique. V roce 2006 byla požádána o spolupráci s nově vzniklým orchestrem Visegrád Baroque Orchestra. Aktuálně se účastní nastudování Monteverdiho opery Orfeo ve Stavovském divadle v Praze. Je častým hostem v nahrávacích studiích, natočila mnoho ceněných snímků pro české i mezinárodní vydavatelské společnosti.

Jan Krejča studoval hru na loutnu s předním českým loutnistou Rudolfem Měřínským. Další studium ho vedlo na mistrovské kurzy u legendárního profesora Hopkinse Smitha, u Lindy Sayce a Jakoba Linberga. Je zakládajícím členem ansámblu Les Voix Humaines Prague, ansámblu specializovaném na provádění francouzské hudby 17. a 18. století na dobové nástroje, považovaném za přední těleso v interpretaci francouzského baroka u nás. Pravidelně účinkuje na hlavních domácích i evropských festivalech a je častým hostem ansámblů specializovaných na starou hudbu, jako jsou např. Musica Florea, Collegium Marianum, Capella Regia, Collegium 1704, Hipocondria ensemble aj. Jako ansámblový hráč se podílel na více než 15 CD nahrávkách. Sólové CD vyšlo Janu Krejčovi před Vánoci minulého roku u labelu Arta records pod názvem Intavolatura di Tiorba.


>Darujte<
<
>
26
27
28
29
 
1
2
3
4
5
6
 
 
7
8
9
 
 
 
10
11
12
13
14
15
16
 
 
17
18
19
20
21
22
23
 
24
 
 
25
26
27
28
29
30
31
[homepage-banner/incident.jpeg]